English Bible Psalm

Psalm 1

1 Blessed is the man who doesn’t walk in the counsel of the wicked,

nor stand on the path of sinners,

nor sit in the seat of scoffers;

2 but his delight is in Yahweh’s* law.

On his law he meditates day and night.

3 He will be like a tree planted by the streams of water,

that produces its fruit in its season,

whose leaf also does not wither.

Whatever he does shall prosper.

4 The wicked are not so,

but are like the chaff which the wind drives away.

5 Therefore the wicked shall not stand in the judgment,

nor sinners in the congregation of the righteous.

6 For Yahweh knows the way of the righteous,

but the way of the wicked shall perish.

Psalm 2

1 Why do the nations rage,

and the peoples plot a vain thing?

2 The kings of the earth take a stand,

and the rulers take counsel together,

against Yahweh, and against his Anointed,* saying,

3 “Let’s break their bonds apart,

and cast their cords from us.”

4 He who sits in the heavens will laugh.

The Lord† will have them in derision.

5 Then he will speak to them in his anger,

and terrify them in his wrath:

6 “Yet I have set my King on my holy hill of Zion.”

7 I will tell of the decree:

Yahweh said to me, “You are my son.

Today I have become your father.

8 Ask of me, and I will give the nations for your inheritance,

the uttermost parts of the earth for your possession.

9 You shall break them with a rod of iron.

You shall dash them in pieces like a potter’s vessel.”

10 Now therefore be wise, you kings.

Be instructed, you judges of the earth.

11 Serve Yahweh with fear,

and rejoice with trembling.

12 Give sincere homage to the Son,‡ lest he be angry, and you perish on the way,

for his wrath will soon be kindled.

Blessed are all those who take refuge in him.

詩篇

第1篇

1:1悪しき者のはかりごとに歩まず、
罪びとの道に立たず、
あざける者の座にすわらぬ人はさいわいである。
1:2このような人は主のおきてをよろこび、
昼も夜もそのおきてを思う。
1:3このような人は流れのほとりに植えられた木の
時が来ると実を結び、
その葉もしぼまないように、
そのなすところは皆栄える。
1:4悪しき者はそうでない、
風の吹き去るもみがらのようだ。
1:5それゆえ、悪しき者はさばきに耐えない。
罪びとは正しい者のつどいに立つことができない。
1:6主は正しい者の道を知られる。
しかし、悪しき者の道は滅びる。


第2篇

2:1なにゆえ、もろもろの国びとは騒ぎたち、
もろもろの民はむなしい事をたくらむのか。
2:2地のもろもろの王は立ち構え、
もろもろのつかさはともに、はかり、
主とその油そそがれた者とに逆らって言う、
2:3「われらは彼らのかせをこわし、
彼らのきずなを解き捨てるであろう」と。
2:4天に座する者は笑い、
主は彼らをあざけられるであろう。
2:5そして主は憤りをもって彼らに語り、
激しい怒りをもって彼らを恐れ惑わせて言われる、
2:6「わたしはわが王を聖なる山シオンに立てた」と。
2:7わたしは主の詔をのべよう。
主はわたしに言われた、「おまえはわたしの子だ。
きょう、わたしはおまえを生んだ。
2:8わたしに求めよ、わたしはもろもろの国を
嗣業としておまえに与え、
地のはてまでもおまえの所有として与える。
2:9おまえは鉄のつえをもって彼らを打ち破り、
陶工の作る器物のように彼らを
打ち砕くであろう」と。
2:10それゆえ、もろもろの王よ、賢くあれ、
地のつかさらよ、戒めをうけよ。
2:11恐れをもって主に仕え、おののきをもって
2:12その足に口づけせよ。
さもないと主は怒って、
あなたがたを道で滅ぼされるであろう、
その憤りがすみやかに燃えるからである。
すべて主に寄り頼む者はさいわいである。

創世記がまだ途中ですが私自身聖書の中でも詩編を読む機会が多いです。そんな訳で皆様にも是非読んでいただきたいので巻頭を紹介します


病気の時に祈る

神さま
この病気を感謝します
健康なときは、すべてのものがあたりまえに
備えられていると思っていました
しかし、病気をした今は
一つ一つのことが偶然ではなく
神さまから与えられていることを知りました
病気になる前は、見るもの
聞くものすべて不満でした
感謝がたりませんでした
病気になった今
窓から見上げる空の美しさに
心がふるえる思いになります
一枚の枯葉がこんなに
美しいとは思いませんでした
それを知ることができたのは
病気になってからです
病気になったために人々の親切も知りました
健康のままいたら
人々の「愛」を永遠に
知らずにいたことでしょう
それを思うとすべてのことが感謝です
どうかこの感謝を
持ち続けることができますように
そして神さまがこの病気を
いやして下さる日に
生まれかわって神と人々のために
生きる者とさせられますように
希望と慰めの源である主によって祈ります

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

370815hideto

Author:370815hideto
英人の単車魂へようこそ!

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
Twitter
ここからどうぞ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR